مستربچ محصولات پت

اولین ظروف پت در سال 1973 تولید شده است. در ابتدا از محصولات پت برای مصارف پزشکی استفاده میشد و معمولا استقبال زیادی نیز از  آن صورت نمی پذیرفت.  بعدها با پیشرفت علم و تکنولوژی تولید ظروف پت این محصولات جذاب به صنایع بسته بندی و تولید روغن، به صنایع نوشیدنی های غیر الکلی، صنایع بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع دارو سازی و… راه یافت. امروزه یکی از مهم ترین بخش های صنایع پلاستیک کشور، صنعت تولید محصولات پت می باشد. این صنعت از صنایع استراتژیک کشور بوده و نیاز به تخصص بالایی دارد. یکی از مهم ترین صنایعی پلاستیکی که نیاز به مستربچ های تخصصی با رنگ های قرار دادی خاص و ویژگی های افزودنی خاص دارد، صنعت تولید پت می باشد. یعنی در واقع شما برای این صنعت نیاز به مستربچ محصولات پت به صورت ویژه دارید تا بتوانید نیاز خود را به درستی تامین کنید.

ما امروز در دنیای رنگ می خواهیم به صورت خلاصه اندکی شما را با این صنعت آشنا کنیم و در مراحل بعد به بررسی تخصصی مستربچ های مورد نیاز این صنعت بپردازیم. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که ما در این صنعت به دلیل فرآیند تولید پیچیده و حساسی که وجود دارد نمی توانیم از مستربچ های متفرقه استفاده کنیم. در ادامه با ذکر مثالی که به درک شما بهتر شما می کنیم.

قیمت مستربچ پت

شما فرض کنید به عنوان تولید کننده محصولات آشپزخانه به جهت نیاز خود می توانید به جای استفاده از مستربچ محصولات آشپزخانه از مستربچ محصولات اسباب بازی استفاده کنید. اما در صنایع پت به هیچ عنوان نمی توانید این کار را انجام دهید. صنایع پت به جهت پیچیدگی فرآیند تولید و دقت بالای آن باید با توجه به  نیاز های خود از مستربچ ویژه صنایع پت استفاده کند در ادامه شما را با فرآیند تولید و ویژگی های مستربچ صنایع پت بیشتر آشنا می کنیم. از مهم ترین دلایل محبوبیت ظروف  پت می توان به کاهش هزینه تمام شده محصول، استاندارد های بالاتر کیفی، مدت زمان کوتاه فرآیند تولید و رضایت بیشتر مخاطب هنگام استفاده نسبت به ظروف شیشه ای و فلزی اشاره کرد.

در کنار مزایای بیشمار ظروف پت و اهیمت آن در صنایع پلاستیک همیشه یک نگرانی وجود دارد و آن هم بازیافت این محصولات است. روزانه  دو میلیون و پانصد هزار عدد از این ظروف در دنیا دور ریخته می شوند. که برای بازیافت هریک از این بطری ها حدود 300 سال زمان لازم است. امروزه تولید کنندگان ظروف پت در تلاش می باشند تا این مشکل را به حل کنند و مدت زمان بازیافت این محصولات را به حداقل برسانند. در کشور های پیشرفته و توسعه یافته این مشکل را حل کرده اند ولی هزینه تولید این محصولات در حال حاضر بالا می باشد و مستربچ های مورد استفاده قرار گرفته نیز از پیچیدگی های بالایی برخور دار می باشند.

ظروف پت (PET) چیست؟

یکی از فراوانترین محصولات پلیمری شناخته شده ظروف پت « انواع بطری با اشکال مختلف » می باشد. این ظروف از مواد پایه پلیمری پلی اتیلن استفاده می کنند و در خانواده پلی استر ها قرار می گیرند. ظروف پت از ترکیب هیدروکربن های نفت خام شامل اسید ترفتالیک و اتیلن گلیکول ساخته شده است و با افزودن کاتالیزور ها در شرایط ویژه صنصعتی به وجود می آیند. در ابتدای فرآیند تولید مواد پایه در دمای 180 تا 200 درجه شروع به ذوب شدن و ترکیب شدن می کند و در مرحله بعد توسط دستگاه های صنعتی این حوزه شروع به گرفتن فرم الاستیکی می کنند و سپس توسط دستگاه های مخصوص سرد می شوند. به دلیل شرایط خاص تولید در محصولات پت، مستربچ ویژه تولید صنایع پت باید از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخور دار باشند و در فرآیند تولید اختلالی ایجاد نکنند. اگر مستربچ مورد استفاده شما از مقاومت مناسب برخور دار نباشد در مرحله سرد کردن دچار دفورمه شدن و تخریب می شود و به محصول نهایی نیز آسیب می زند.

فرآیند تولید محصولات پت  به طور خلاصه استفاده از پریفرم می باشد. به صورت کلی بر اساس حجم محصول نهایی و شکل و اندازه  بطری قالب های پریفرم طراحی و ساخته می شود و در مرحله آخر درب مورد استفاده برای آن ها طراحی می شود. به یاد داشته باشید که کیفیت محصولات پت به میزان قابل توجه ای به کیفیت و طراحی پریفرم بستگی دارد. ما برای این که مستربچ های ویژه صنایع پت را بشناسیم باید ویژگی ظروف پت و مورد استفاده آن ها را به خوبی بشناسیم. با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا ویژگی ظروف پت را به طور کامل فرا بگیرید.

مشاوره رایگان خرید مستربچ پت (Pet)

انواع ظروف پت

  1. ظروفی پتی که  با فرآیند ساده تولید می شوند، این دسته از محصولات پت بیشتر در نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند مانند بطری آب، نوشابه، دوغ و… . این دسته از محصولات پت به دلیل فرآیند ساده تولید دارای ویژگی های پیچیده  نمی باشند و مستربچ های آن نیز معمولا ویژگی های نرمالی  دارند که در بخش های بعدی به بررسی بهتر و دقیق تر آن ها می پردازیم.
  2. ظروف پت با فرآیند تولید نیمه پیچیده، این دسته از محصولات معمولا بیشتر در صنایع بسته بندی روغن استفاده می شود و با به نحوی تولید شود که خاصیت پوششی مناسبی داشته باشند و به نوعی فیلتر کننده نور باشند و داخل آن ها مشخص نباشد.
  3. ظروف پت با فرآیند تولید پیچیده، معمولا این دسته از ظروف پت باید دارای ویژگی و خواص متعدد و پیچیده باشد و معمولا در صنایع تولید ظروف داروسازی، صنایع تولید ظروف آزمایشگاهی و صنایع تولید ظروف شیمایی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان برخی از ظروف نگهداری مواد شیمیایی باید خاصیت یو وی بالا داشته باشد و اشعه ماوراء بنفش را به طور کامل فیلتر کند. البته می توان این  ویژگی ها را به طور دقیق تر و تخصصی تر مورد بررسی قرار داد که حوصله این بخش قرار نمی گیرد.

نکته مهم و حائز اهمیت این است که برای صنعت گران و تولید کنند گان محصولات پت این دسته بندی استفاده نمی شود و آن ها بر اساس مواد اولیه و دستگاه هایی که استفاده می کنند، محصولات خود را دسته بندی می کنند. به جهت پیچیدگی مواد پایه و دستگاه های مورد استفاده قرار گرفته ما برای درک بهتر شما مدل دسته بندی را اندکی تغیر دادیم و اما این دسته بندی شامل تمامی محصولات پت می شود.

قیمت مستربچ pet

مزایای استفاده مستربچ ویژه  ظروف پت

شما برای درک بهتر علت استفاده از مستربچ محصولات پت باید مزایای  استفاده از آن را بدانید ما در این بخش به مزیت های رقابتی مستربچ های مورد استفاده در تولید ظروف پت می پردازیم.

  1. با استفاده از مستربچ ویژه ظروف پت به طور قابل ملاحظه ای در زمان، انرژی و هزینه های تولید خود صرفه جویی می کنیم.
  2. شما به آسانی می توانید به جا به جایی و ذخیره سازی مستربچ بپردازید و علت این امر هم شکل گرانولی این محصولات است.
  3. به بهترین نحو ممکن می توانید از مستربچ های افزودنی ویژه ظروف پت که بهبود دهنده خواص می باشند، استفاده کنید.
  4. بواسطه مستربچ های ویژه ظروف پت  می توانید به رنگ دهی با قوام و تعریف شده برسید.
  5. بواسطه مستربچ های ویژه ظروف پت می توانید به  رنگ دهی یکنواخت و پخش یکسان بر روی محصول برسید.
  6. عدم پخش پیگمنت در هوا و آلوده سازی محیط کار .
  7. بواسطه مستربچ های ویژه ظروف پت می توانید به بهبود فرآیند ذوب و سازگاری عالی با پایه پلیمری محصولات دست پیدا کنید.
  8. بواسطه مستربچ های ویژه ظروف پت می توانید به کنترل میزان پوشش دهی محصول دست پیدا کنید.
  9. بواسطه مستربچ های ویژه ظروف پت می توانید به  خواص فود گرید که برای استفاده ما در برخی از ظروف پت اهمیت بالایی دارد دست پیدا کنید.

البته به لیست بالا می توان موارد بیشتری نیز اظافه کرد که به باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و ممکن است مورد نیاز همه نباشد. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم مستربچ باعث می شود محصول شما با هزینه کم تر، مزیت بیشتر، عمر بالاتر و جذابیت بیشتر تولید شود.

استعلام قیمت و راهنمای خرید مستربچ پت (Pet)

مهم ترین ویژگی مستربچ ویژه صنایع پت

مستربچ شما با پایه پت باشد

زمانی که ما صحبت از مستربچ اختصاصی ویژه صنایع پت می کنیم به این دلیل است که اگر مستربچ ما پایه پت نداشته باشد نمی تواند در فرآیند تولید به تکامل برسد. فرض کنید که مستربچ پایه پت نداشته باشد، زمانی که به صورت پریفورم در می آید و در مرحله بعد که بطری ما توسط دستگاه باد می شود، از بین می رود و این موضوع به دلیل نداشته پایه پت است.

شرکت دنیای رنگ به صورت تخصصی مستربچ سفید ویژه صنایع پت، مستربچ مشکی ویژه صنایع پت، مستربچ رنگی ویژه صنایع پت، مستربچ های افزودنی ویژه صنایع پت و… با برند نستون پلیمر و همچنین با پایه پت تولید می کند. همچنین شما می توانید رنگ های قرار دادی برخی از محصولات را مانند، بطری روغن های خوراکی، بطری های ماء الشعیر، دوغ … از ما به صورت غیر حضوری تهیه کنید. زیرا که این محصولات به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته اند.فقط کافی است برای خرید مستربچ در تهران و سراسر کشور با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما به صورت صحیح شما را راهنمایی نمایند.

مشاوره رایگان خرید مستربچ

تغیر رنگ نداشته باشد

در صنایع پت این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، مستربچ های رنگی ویژه صنایع تولید پت باید رنگدهی یکنواخت داشته باشند و پس از مدتی ماندن در انبار و یا مراکز فروش بر اثر گرما و عوامل محیطی دیگر تغیر رنگ نداشته باشند. این نکته نیز حائز اهیمت است که میزان غلظت آن به اندازه ای باشد، بتوانیم با مقادیر کم نیز به اثر بخشی لازم دست پیدا کینم و رنگ ما کیفیت مناسب داشته باشد. کیفیت مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت باید به بگونه ای باشد که ما بتوانیم به صورت بلند مدت روی کیفیت و قوام رنگ آن تاکید داشته باشیم.

خاصیت فود گرید داشته باشد

همان طور که می دانید بخش زیادی از بطری های تولید شده در صنایع بت برای بخش خوراکی ما تولید می شوند مانند بطری های روغن مایع، بطری های نوشیدنی ها مختلف در ابعاد متفاوت. اگر شما دقت کرده باشید برخی از آن ها دارای رنگ هایی می باشند که این رنگ ها به صورت یکنواخت قرار دادی وجود دارد. برایم مثال رنگ بطری های دوغ به صورت سفید است، رنگ بطری های روغن به صورت  زرد است، رنگ بطری های ماء الشعیر به صورت قهوه ای است و… . مستربچ های رنگی ویژه صنایع تولید پت باید خاصیت فود گرید بالا داشته باشند و زمانی که برای محصولات نامبرده شده از آن ها استفاده می کنیم. باعث مسمویت های غذایی و مشکلات گوارشی نشود.

خرید مستربچ در تهران

خاصیت پوششی داشته باشد

این یک ویژگی خاص است که در برخی صنایع ضروری است و در برخی دیگر از صنایع این ویژگی مضر است. زمانی که مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت به پریفورم اضافه می شود اگر خاصیت پوششی بالا داشته باشد، زمانی که بطری به صورت نهایی آماده می شود داخل آن مشخص نیست و نمی توان محتویات داخل آن را دید. این موضوع معمولا در صنایع دارویی، برخی از صنایع خوراکی و صنایع مواد شیمیایی کار برد دارد. علت این موضوع این است که ماده داخل بطری ما ممکن است حساسیت به نور داشته باشد و نور بر روی محتویات بطری اثر منفی بگذارد به همین علت از مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت با درصد پوششی بالا استفاده می کنیم.

خاصیت شفافیت بالا داشته باشد

این ویژگی دقیقا خلاف، ویژگی قبلی ما است و می خواهیم از مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت استفاده کنیم که خاصیت شفاف سازی بالا داشته باشد . به طور مثال از این ویژگی در صنایع تولید آب معدنی به شدت استفاده می شود. اگر شما دقت کنید بطری های آب معدنی محتویات داخل خود را به خوبی به نمایش می گذارند و نور روی آن اثر بسزایی ندارد.

خاصیت UV داشته باشد

زمانی که در صنایع پت از مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت استفاده می کنیم در برخی از بطری های نیاز است که خاصیت یو وی وجود داشته باشد و اثر اشعه های ماوراء بنفش را به حداقل و یا صفر برساند. در برخی از بطری ها مانند، بطری های تولید شده برای صنایع دارویی و صنایع شیمیایی ما نیاز داریم که بطری ما چه با خاصیت پوششی بالا   و یا چه با خاصیت پوششی پایین دارای خاصیت یو وی باشد، این موضوع به دو دلیل ممکن است نیاز باشد.

دلیل اول این است که محتویات داخل آن ممکن است حساس به نور و یا هرگونه اشعه باشد و دلیل دوم این است، پت پایه و اولیه آن ممکن است که به نور قوی حساس باشد و باعث تخریب پت شود. در نتیجه میزان یو وی استفاده شده در مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت با توجه به کاربرد نهایی و نظر کارشناسی تولید کننده تعین می شود.

خرید مستربچ پت ارزان

استحکام بالا داشته باشند

یکی از مهم ترین  ویژگی های مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت این است که استحکام بالایی داشته باشند. این موضوع از چند منظر اهمیت دارد. اولین دلیل است که فرآیند تولید بطری ها معمولا فرآیندی پر فشار و پر تنش است و باید محصول نهایی ما توانایی تحمل این فرآیند تولید را بدون دفورمه شدن داشته باشد. از طرفی دیگر یکی از مهم ترین دلیل استفاده از مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت این است که افزودنی های آن استحکام نهایی به محصول بدهد و از هرگونه نشتی مواد داخل ان بر اثر فشار و ضربه جلوگیری کند.

خرید مستربچ محصولات پت (PET)

ما امروز به بررسی یکی از مهم ترین صنایع پلاستیک یعنی صنایع تولید پت پرداختیم. ما با ماهمیت بطری های تولید و فرآیند های تولید آن اندکی آشنا شدیم. این آشنایی به ما در انتخاب مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت کمک می کند بهتر و دقیق تر انتخاب کنیم. همچنین شما می توانید برای تهیه انواع مستربچ رنگی به صفحه مستربچ مراجعه نمایید و بهترین مستربچ مناسب کار خود را تهیه نمایید.

با توجه به این که انتخاب مستربچ های رنگی ویژه صنایع پت امری تخصصی است و مشاوران و فروشندگان شما باید از اطلاعات کافی برخورد دار باشند ما در شرکت دنیای رنگ اقدام به استفاده از مشاورین متخصص کردیم تا شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کند. شرکت دنیای رنگ به صورت کاملا تخصصی و با تکنولوژی روز  اقدام به تولید انواع مستربچ با ویژگی های مختلف با برند نستون پلیمر کرده است. شما می توانید برای تولید انواع محصولات پلاستیکی از مستربچ های افزدونی ویژه نایلون و نایلکس، مستربچ های افزودنی، مستربچ های بهبود دهنده خواص، مستربچ سفید، مستربچ مشکی، مستربچ رنگی، مستربچ ویژه لوازم آشپزخانه، مستربچ ویژه اسباب بازی، مستربچ ویژه صنایع تولید پت، مستربچ ویژه محصولات پریفورم، مستربچ ویژه محصولات خودرویی و صنعتی، مستربچ ویژه محصولات بادی، مستربچ ویژه محصولات پزشکی و آزمایشگاهی، مستربچ ویژه محصولات لوله و اتصالات، مستربچ ویژه صنایع نساجی، مستربچ ویژه محصولات فود گرید، مستربچ ویژه محصولات … استفاده کنید. دنیای رنگ این تضمین را می دهد که می توانید خرید مستربچ پت ارزان را با کیفیت بسیار عالی از این شرکت داشته باشید.

بهترین انتخاب به معنی گران ترین انتخاب نیست بلکه بهترین انتخاب به معنی آکاهانه ترین انتخاب است ما در شرکت دنیای رنگ امکان مشاوره تخصصی  رایگان را برای شما فراهم کرده ایم.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش

Call Now Buttonمشاوره رایگان و استعلام قیمت